Pon Dealer & Muntstad
gaan samen verder

Meer info
ENYAQ COUPE iV - hero mobile

28 september 2022

Enyaq Coupé iV: elegant, praktisch en vol power

Ontdek en Enyaq Coupé iV

ŠKODA heeft weer een coupé in het gamma. De Enyaq Coupé iV combineert de kracht en de efficiency van elektrische aandrijving met een elegant design en de pluspunten van een SUV. Zowel de Enyaq Coupé iV, het 220 kW sterke, vierwielaangedreven topmodel, als de reguliere COUPÉ komt medio dit jaar al op de markt. Binnen het brede gamma is er keuze uit twee accupakketten (62 kWh en 82 kWh) en de vermogensrange varieert van 132 kW tot 220 kW.

De bijzondere kenmerken van de Škoda Enyaq Coupé iV

De Enyaq Coupé iV heeft een Cw-waarde van slechts 0,234. Dat vertaalt zich ook in een ruime actieradius. Zo kan een Enyaq Coupé iV 80 met volledig geladen accupakket tot wel 545 km** afleggen. De lange, aflopende daklijn is naast een belangrijke aerodynamische factor tevens hét stijlelement van de Enyaq Coupé iV, ook al omdat het dak vrijwel volledig van donker getint glas is (standaard op alle uitvoeringen). De transparantie zorgt voor een extra lichte en ruimtelijke touch in het interieur. Omdat het glazen dak dunner is dan een conventioneel stalen dak, hebben ook de passagiers achterin volop hoofdruimte. Een ander bijzonder stijlkenmerk is de optionele Crystal Face, een grille met verlichte transparante spijlen en een horizontale LED-lichtstrip. Elke Enyaq Coupé iV heeft standaard LED-koplampen. De Enyaq Coupé RS iV heeft standaard full-LED Matrix-koplampen die het mogelijk maken om altijd met ingeschakeld grootlicht te rijden. Ook de Crystal Face is standaard op het sportieve topmodel.

De pluspunten van een SUV

De Enyaq Coupé iV koppelt stijl aan maximaal gebruiksgemak. Het riante ruimteaanbod voor vijf is te danken aan de afmetingen (LxBxH: 4,65 x 1,88 x 162 m) én aan de elektrische aandrijving: het vlakke accupakket bevindt zich onder het passagierscompartiment en een traditionele middentunnel ontbreekt. Ook voor (vakantie)spullen is er volop ruimte. Met de achterbank in gebruik heeft de bagageruimte al een inhoud van 570 liter. Door de bank neer te klappen is dit te vergroten tot 1.610 liter. Met de optionele ‘virtual pedal’ opent de achterklep automatisch na een voetbeweging. De achterwielaangedreven versies van de Enyaq Coupé iV mogen aanhangers met een gewicht tot 1.000 kg trekken. De uitvoeringen met vierwielaandrijving kunnen zelfs 1.200 kg aan.

De beste connectie

Het interieur van de Enyaq Coupé iV is niet alleen ruim, maar ook digitaal en connected. De Digital Cockpit informeert de bestuurder via een 5,3 inch display. Een centraal geplaatst infotainment touchscreen is eveneens standaard. De bediening is eenvoudig dankzij het grote formaat (13 inch), de integratie van touch-sliders én de aanwezigheid van Laura, de digitale stemassistent. Uiteraard zijn zowel Android- als Apple-smartphones draadloos te koppelen. In de optionele phonebox zijn ze eveneens draadloos te laden. De Enyaq Coupé iV is altijd online dankzij de ingebouwde e-SIM. Daardoor is er toegang tot Škoda online diensten, kunnen updates ‘over the air’ worden uitgevoerd en zijn (automatische) noodoproepen via e-Call mogelijk. Ook komen er on-demand functies beschikbaar. Daarmee is een Enyaq Coupé iV zelfs na aankoop te upgraden met bijvoorbeeld (extra) navigatie-, assistentie- en lichtfuncties.

De Enyaq Coupé RS iV

Voor het eerst is er nu ook een elektrisch aangedreven RS-model van Škoda. De Enyaq Coupé RS iV is uitermate sportief dankzij een systeemvermogen van 220 kW, een maximaal koppel van 460 Nm, vierwielaandrijving en een verlaagd onderstel. Hij accelereert in slechts 6,5 seconden van 0-100 km/u en de topsnelheid is begrensd op 180 km/u. Het 82 kWh accupakket is goed voor een actieradius van ruim 500 kilometer. Dankzij de 135 kW laadmogelijkheid duurt het slechts 36 minuten om het accupakket van 10-80% op te laden.

Ook de looks van het sportieve topmodel zijn typisch RS. De Enyaq Coupeé RS iV combineert de hightech uitstraling van de Crystal Face en de full-LED Matrix-koplampen met carrosserie-elementen in zwart, 20 inch lichtmetalen velgen (21 inch optioneel) en een diffuser achter. De RS is als enige Enyaq Coupé iV leverbaar in de spectaculaire kleur Mamba Green.

Ook het RS Lounge interieur met bekleding in stof/alcantara, stiksels lime en zwarte hemelbekleding ademt pure sportiviteit. Het met leer beklede driespaaks sportstuur is multifunctioneel. Het heeft paddles voor energieterugwinning en het geeft de bestuurder toegang tot de vijf rijprogramma’s van Driving Mode Select (van Eco en Sport tot Personal).

Enyaq Coupé RS iV nu al te bestellen

De Enyaq Coupé RS iV is te bestellen vanaf € 58.990*. De levering van de andere modellen start eveneens medio dit jaar. Voorafgaand daaraan worden de prijzen en uitvoeringsdetails bekendgemaakt. Alle Škoda's Enyaq Coupé iV worden standaard geleverd inclusief tot wel 7 jaar onderhoud. Om alles uit elektrisch rijden te halen, krijgt elke koper van een Enyaq Coupé iV kosteloos een één-op-één rijtraining aangeboden.

DISCLAIMER

De informatie in dit nieuwsbericht was actueel op de datum van publicatie. Wijzigingen in modellen, uitvoeringen, prijzen, technische specificaties, afbeeldingen, of andere informatie zijn te allen tijde voorbehouden. Genoemde prijzen betreffen consumentenadviesprijzen. Het staat dealers en servicepartners vrij eigen verkoopprijzen en kortingen te hanteren. Aan de inhoud van dit nieuwsbericht kunnen geen rechten worden ontleend.
*) Alle prijzen vermeld in dit nieuwsbericht zijn, tenzij anders vermeld, inclusief BTW en BPM, kosten rijklaarmaken, recyclingbijdrage en legeskosten. Zie voor verkooppinformatie pondealer.nl/algemene-verkoopinformatie.
** Het genoemde aantal kilometers is de theoretische maximale actieradius volgens de WLTP testsystematiek. Deze maximale actieradius kan onder meer worden beïnvloed door de voertuigconfiguratie, acculeeftijd en -conditie, rijstijl en de gebruiks-, omgevings- en klimaatomstandigheden zoals de buitentemperatuur, de verkeerssituatie en het rijgedrag. Werkelijke laadtijden kunnen afwijken door het gebruik van andere laadpunten en de capaciteit van het gebruikte laadpunt.