Innovatief interieurconcept voor SKODA VISION iV


20 februari 2019

Voor SKODA is 2019 het jaar waarin het elektrificatietijdperk start. De VISION iV conceptcar blikt vooruit op volledig elektrisch aangedreven SKODA-modellen die worden gebouwd op basis van het MEB platform (Modular Electric Drive Kit). Niet alleen die aandrijflijn is zeer vooruitstrevend, ook het interieur van de VISION iV is uitermate innovatief.

Het interieur van de SKODA VISION iV

Bij het MEB-platform voor elektrisch aangedreven modellen ontbreekt de traditionele centrale ‘tunnel’. Dat stelde de designers van ŠKODA in staat om een zeer ruim en innovatief interieur te creëren. Zo hadden ze alle vrijheid om de layout van het dashboard en de middenconsole aan te passen. In het onderste gedeelte tussen de twee voorstoelen is bijvoorbeeld een zee aan opbergruimte beschikbaar. Daarboven bevindt zich een middenconsole die zowel voor de bestuurder als de bijrijders onder handbereik is. Deze middenconsole biedt ook plaats aan twee mobiele telefoons, die daar draadloos kunnen worden opgeladen. Uiteraard zijn deze telefoons ook draadloos te koppelen aan het infotainment- en bedieningssysteem.


Twee lagen

Het instrumentenpaneel bestaat uit twee lagen. De lijnvoering en de afwerking (met stiksels) ervan is geïnspireerd op het front van de concept car. Het grote, vrijstaande scherm lijkt centraal boven het dashboard te zweven. Ervoor bevindt zich een comfortabele uitsparing voor de hand waarmee de bestuurder het touchscreen bedient. Het stuur is ook opnieuw vormgegeven. Het heeft nu twee spaken en in plaats van het traditionele ŠKODA-logo in het midden is het woord ŠKODA er nu in blokletters uitgeschreven.


Een nieuwe stap richting e-mobility

Met de sportief gelijnde VISION iV zet ŠKODA een grote stap richting e-mobility. De komende vier jaar investeert het merk circa 2 miljard euro in alternatieve aandrijflijnen en nieuwe mobiliteitsdiensten. In de periode tot en met 2022 komen er tien geëlektrificeerde ŠKODA-modellen op de markt.

 


De informatie in dit nieuwsbericht was actueel op de datum van publicatie. Wijzigingen in modellen, uitvoeringen, prijzen, technische specificaties, afbeeldingen, of andere informatie zijn te allen tijde voorbehouden. Aan de inhoud van dit nieuwsbericht kunnen geen rechten worden ontleend.