Audi Mobiliteitsgarantie

De Audi Mobiliteitsgarantie zorgt er voor, dat je onderweg dankzij de pechhulp ter plaatse weer snel op weg bent. 24 uur per dag in Nederland en bijna heel Europa staat onze hulpverlening paraat. Wij zorgen ervoor dat je zo snel mogelijk weer op weg kunt.

Audi Mobiliteitsgarantie

Audi Mobiliteitsgarantie hoort bij iedere nieuwe Audi en geldt tot de eerste grote onderhoudsbeurt die volgens fabrieksvoorschriften moet plaatsvinden. In alle daaropvolgende jaren kun je een beroep blijven doen op Audi Mobiliteitsgarantie, mits je aan één voorwaarde voldoet: je laat het reguliere onderhoud en de geadviseerde reparatiewerkzaamheden op tijd uitvoeren door een officiële Audi Servicepartner.

Na iedere grote onderhoudsbeurt voorziet jouw Audi Servicepartner je serviceboekje van twee stempels. Dit boekje geeft je het recht op de Audi Mobiliteitsgarantie; zorg er dus voor dat deze te allen tijde in je auto ligt.



Hulp is onderweg

Wanneer een kleine reparatie of handeling ter plaatse noodzakelijk is (te laag olie- of koelvloeistofpeil of lekke band) kun je rekenen op het gemak van Audi Mobiliteitsgarantie. In deze situatie zijn de kosten van de hulpverlening voor rekening van Audi.

In andere gevallen kunt ook een beroep doen op de Audi hulpverlening, alleen zijn de kosten voor vervolghulpverlening en de reparatie voor jouw rekening. Voorbeelden hiervan zijn:

  • Naderhand verkeerd ingebouwde accessoires
  • Vastgevroren onderdelen
  • Ongeval of de gevolgen daarvan en diefstal of poging daartoe

Indien je strandt vanwege achterstallig onderhoud of geadviseerde reparaties die niet zijn uitgevoerd, kun je wel een beroep doen op de Audi Mobiliteitsgarantie, maar zijn de kosten volledig voor jouw rekening.


Reparatie in het buitenland

Wanneer je auto eenmaal bij de dealer staat, verlangt deze in de meeste gevallen een akkoord voor reparatie (handtekening). Houd daar rekening mee, aangezien de kans bestaat dat ze anders niet beginnen aan de reparatie en jij en de dealer onnodig lang op elkaar wachten. Garages voeren reparaties in de meeste gevallen niet ‘gratis’ uit, ook als jouw voertuig nog onder de fabrieksgarantie valt. Zij verlangen dat je direct betaalt en laten het aan jou over om de kosten later alsnog vergoed te krijgen. In dat geval moet je de kosten voorschieten en dien je bij thuiskomst in Nederland de kosten in bij jouw eigen Audi-dealer. Vraag dus om een factuur. Jouw gerepareerde auto moet je zelf ophalen bij de Audi-dealer.

Uitgebreide ondersteuning

Mocht het mankement niet ter plaatse worden verholpen, dan wordt jouw Audi voor reparatie naar de dichtstbijzijnde Audi Servicepartner gebracht. Mocht reparatie binnen 3 uur niet mogelijk zijn, dan biedt Audi de mogelijkheid om gebruik te maken van één van de volgende services:

  • Vervangende auto voor de duur van reparatie (max. vijf dagen)
  • Vergoeding van verder reizen met vliegtuig of trein, indien je geen gebruik maakt van een vervangende auto. De vergoeding bedraagt max. € 450,- per persoon
  • Vergoeding van de kosten (taxi of openbaar vervoer) voor jouw vervoer naar de Audi Servicepartner tot max. € 80,-
  • Hotelovernachting (max. 5 dagen incl. ontbijt) voor jou en je passagiers
  • Vergoeding van onder meer parkeergeld en telefoonkosten tot max. € 30,-
  • Onderdelenservice, per express versturen van benodigde onderdelen in West Europa
  • Repatriëring van de auto tot max. € 500,- als reparatie niet mogelijk is. Wanneer je zelf de auto ophaalt en aanbiedt ter reparatie bij een Audipartner, behoud je het recht op deze vergoeding

Audi Mobiliteitsgarantie is geldig in de volgende landen:
België, Bosnië-Herzegovina, Bulgarije, Denemarken, Duitsland, Finland, Frankrijk, Griekenland, Groot-Brittannië, Hongarije, Ierland, Italië, Kroatië, Luxemburg, Macedonië, Montenegro, Nederland, Noorwegen, Oostenrijk, Polen, Portugal, Servië, Slovenië, Slowakije, Spanje, Tsjechië, Zweden en Zwitserland.


Vervangend vervoer

Bij vervangend vervoer kan het zijn dat deze door de Audi-dealer wordt geregeld of door een externe verhuurmaatschappij; het kan voorkomen dat je zelf jouw auto dient op te halen bij en/of weg te brengen naar de externe verhuurmaatschappij, in dat geval kun je hem dus niet achterlaten bij de lokale Audi-dealer. Daarnaast hebben wij nog de volgende tips voor jou m.b.t. vervangend vervoer:

  • Laat de huurauto altijd achter met een volle tank
  • Meestal mag je een huurauto alleen gebruiken in het land waar je de auto gehuurd heeft. Je kunt dus in principe niet met jouw huurauto de grens over
  • In principe is de huurauto bedoeld om gedurende de reparatie mobiel te blijven en niet om te gebruiken op doorreis of terug naar Nederland
  • Als borgstelling voor een huurauto heb je altijd een creditcard nodig
  • Lees bij de ontvangst van het verhuurcontract ook goed de verhuurvoorwaarden en restricties van de betreffende verhuurder door
  • Houd er rekening mee dat in het buitenland vaak geen auto met trekhaak beschikbaar is. Mocht je een caravan of aanhangwagen hebben, dan zal deze samen met jouw auto afgesleept worden. Vervolgens kun je van de andere diensten van Audi gebruik maken om gedurende de reparatie mobiel te zijn en te overnachten.

De voordelen bij Pon Dealer

  • Altijd vooraf een offerte, dus geen verrassingen achteraf 
  • 2 jaar garantie op onderdelen en uitgevoerde werkzaamheden
  • Gratis 24 uur mobiliteitsservice in Europa
  • Altijd vervangend vervoer beschikbaar (o.a. gratis leenfiets)
  • Kleine reparaties worden direct verholpen
  • Altijd gebruik van originele onderdelen