Autobedrijf Schueler: Perfectie in dienstverlening


5 december 2018

Autobedrijf Schueler is een begrip in Nijkerk en directe omgeving als dealer van Volkswagen en Audi. Schueler is onderdeel geworden van de Pon Dealer Groep. Drie jaar geleden werd het bedrijf ook vertegenwoordiger van SEAT en ŠKODA. Dat maakt Schueler buitengewoon boeiend voor liefhebbers van deze merken in Harderwijk en Ermelo.

Familie bedrijf

“Schueler en Pon zijn van oudsher familiebedrijven. Dat kenmerkt onze bedrijfscultuur,” vertelt bedrijfsdirecteur Wim Gudde. “Wij houden van
aanpakken en we zijn laagdrempelig en servicegericht. Steeds zoeken we naar mogelijkheden om iets extra’s te doen voor onze klanten. Zo
bieden wij zeer goedkoop vervangend vervoer (vanaf € 4,95), of zelfs gratis als een klant een e-bike als vervangend vervoermiddel wil.
We serveren elke ochtend verse croissants aan de klanten en we laten ze genieten van coffee-to-go. Ook kunnen ze bij ons gratis voor een dag een aanhanger lenen.”


Uitstekende reputatie

Op 31 maart 1899 schrijft Bernard J. Schueler zich in bij de Kamer van Koophandel in Harderwijk. De 24-jarige jongeman heeft net zijn militaire dienstplicht vervuld. Hij start Autobedrijf Schueler in Nijkerk. De naam was toen misschien wat optimistisch gekozen, want het bedrijf produceerde en verkocht voornamelijk fietsen, tandems, bakfietsen en huishoudelijke artikelen. In Nederland begon de auto pas na 1945 langzaam terrein te winnen. Daarna groeide de markt hard en daarmee ook de uitstekende reputatie van het bedrijf. Het credo van de vorige eigenaar Jack Schueler luidde: “Bij fantastische producten hoort een fantastische service. Daarom moeten wij continu streven naar perfectie van de dienstverlening aan onze klanten.”

Hoge scores klanttevredenheid

Service manager Wesley van Gaal somt de vele activiteiten van het bedrijf op: “Wij bieden onderhouden reparatie, het wisselen van winterbanden en we beschikken over een schadereparatiebedrijf onder hetzelfde dak. In het geval van pech onderweg zijn we 24 uur per dag bereikbaar. We hebben een haal-en brengservice bij onderhoud, we voeren voor onze klanten een APK-keuring uit voor negentien euro all-in en uiteraard doen we aan verkoop en leasing. Oh ja... bij onderhoud zorgen we meteen voor een kosteloze kaart-update van het navigatiesysteem.” Hij benadrukt hoezeer klanttevredenheid leeft bij alle medewerkers. “Binnen 48 uur wordt iedereen die bij ons is geweest gevraagd een enquête in te vullen. De medewerkers krijgen ook die resultaten te zien en daardoor kunnen we snel schakelen als het nodig is. Dat werpt zijn vruchten af, want bij al onze merken behoren onze scores voor klanttevredenheid tot de top vijf van Nederland.”


SEAT Tarraco en ŠKODA Scala

In de showroom staan nieuwe auto’s verleidelijk te glimmen. (In de vestiging in Barneveld is overigens een keuze uit ruim vijfhonderd occasions.) Verkoopadviseur Edward Westeneng is alvast trots op de nieuwe modellen die hij binnen korte tijd aan geïnteresseerden mag presenteren. “Er komt een mooie nieuwe SEAT Tarraco aan. Een buitengewoon ruime SUV met de kracht van een terreinwagen, alle luxe voor de chauffeur en de passagiers, volop bagageruimte en voorzien van de nieuwste en slimste assistentie systemen. Vanaf februari is de Taracco leverbaar in een uitvoering voor vijf en een uitvoering voor zeven (!) inzittenden. ŠKODA brengt drie maanden later de nieuwe Scala uit. Eveneens voorzien van de meest actuele mogelijkheden op het gebied van assistentie systemen. De Scala is een krachtig en compact vijfdeurs model met een bagageruimte van ruim 467 liter.”


Bron artikel: het bovenstaande artikel is gepubliceerd in de 2018 decemberuitgave van het magazine IN&OM Harderwijk.