SKODA Mobiliteitsservice
Is jouw SKODA geleverd na 1 januari 2000 en is deze volgens fabrieksvoorschriften onderhouden bij de officiële SKODA-dealer, dan behoudt je levenslang het recht op Mobiliteitsservice. De garantie houdt in dat je kosteloos wordt geholpen mocht je auto onverhoopt weigeren.
SKODA Mobiliteitsservice
Rij je een nieuwe SKODA? Dan heb je recht op levenslang gratis mobiliteitsservice wanneer jouw SKODA geleverd is na 1 januari 2000 en deze is onderhouden volgens fabrieksvoorschriften bij de officiële SKODA-dealer. Met de SKODA mobiliteitsservice krijg je gratis pechhulp in Nederland en de rest van Europa. Mocht een directe reparatie ter plekke niet lukken dan schieten we je ook te hulp.
Download de mobiliteitsbrochurePech in Nederland
Bel de Mobiliteitsservice
0800 - 023 00 24
voor hulp in Nederland
Pech in het buitenland
Bel de Mobiliteitsservice
+31 800 023 00 24
Voor hulp in het buitenland
Niet inbegrepen
De volgende situaties worden niet gedekt door de SKODA Mobiliteitsservice:
- Lege accu door eigen toedoen
- Naderhand verkeerd ingebouwde accessoires
- Sleutel in afgesloten auto achterlaten
- Ongeval
- Geen brandstof in tank
In het buitenland niet gedekt, in Nederland wel
- Een lekke band of verkeerde brandstof
Reparatie in het buitenland
Wanneer je auto eenmaal bij de dealer staat, verlangt deze in de meeste gevallen een akkoord voor reparatie (handtekening). Houd daar rekening mee, aangezien de kans bestaat dat ze anders niet beginnen aan de reparatie en jij en de dealer onnodig lang op elkaar wachten.
Garages voeren reparaties in de meeste gevallen niet ‘gratis’ uit, ook als je voertuig nog onder de fabrieksgarantie valt. Zij verlangen dat je direct betaalt en laten het aan jou over om de kosten later alsnog vergoed te krijgen. In dat geval moet je de kosten voorschieten en dien je bij thuiskomst in Nederland de kosten in bij Pon Dealer. Vraag dus om een factuur. Je gerepareerde auto moet je zelf ophalen bij de SKODA-dealer.
Vervangend vervoer
Bij vervangend vervoer kan het zijn dat deze door de SKODA-dealer wordt geregeld of door een externe verhuurmaatschappij; het kan voorkomen dat je zelf je auto dient op te halen bij en/of weg te brengen naar de externe verhuurmaatschappij, in dat geval kun je hem dus niet achterlaten bij de lokale SKODA-dealer.
SKODA Serviceplan
Als de SKODA-garage de reparatie heeft uitgevoerd, worden 2 stempels in het Serviceplan van je SKODA gezet. Dit bewijst dat je auto aan de voorwaarden van de Mobiliteitsservice voldoet. Voor gratis hulp: houd dit Serviceplan altijd in je auto.
Hulpverlening als reparatie niet direct lukt
Het kan gebeuren dat een reparatie ter plekke niet mogelijk is, en je auto naar de dichtstbijzijnde SKODA-dealer moet worden vervoerd. Als dan blijkt dat reparatie binnen een redelijke termijn niet mogelijk is, dan bepalen we de beste oplossing:
- Een vervangende auto (maximaal 3 dagen) of
- Een hotelovernachting voor jou en je passagiers, of
- Een andere vervoersmogelijkheid.
De kosten van de hulpverlening zijn voor SKODA. Zelf betaal je slechts de reparatiekosten.
De voordelen van SKODA Service bij Pon Dealer
- Vlot, vakkundig en vertouwd
- De hoogste kwaliteit
- Transparant en betrouwbaar
- SKODA Mobiliteitsservice
- 4 jaar garantie op reparaties en onderdelen
- Behoud van fabrieksgarantie
- Hoge restwaarde