Pon Dealer & Muntstad
gaan samen verder

Meer info
Volkswagen ID.3 GTX

Volkswagen ID.3 GTX

Elektrische hot hatch met 326 pk en achterwielaandrijving

Krachtige toevoeging aan de ID.3-familie: De GTX-modellen

De ID.3-range wordt versterkt met de sportieve GTX-modellen, met krachtige elektromotoren (201 kW/286 pk voor de ID.3 GTX en 240 kW/326 pk voor de ID.3 GTX Performance), achterwielaandrijving, een 79 kWh accupakket en een maximale actieradius van 600 kilometer*. Deze modellen combineren een sportief design met het nieuwste infotainmentsysteem, inclusief Chat GPT-integratie. Verwacht de marktintroductie later dit jaar.

Innovatieve elektrische prestaties

De nieuwe ID.3 GTX-modellen, samen met de ID.4, ID.5 en ID.7, zijn uitgerust met Volkswagen's nieuwste elektromotor. Naast de 210 kW/286 pk versie, wordt ook de 240 kW/326 pk variant geïntroduceerd met een indrukwekkend koppel van 545 Nm. Deze kracht zorgt voor opvallende prestaties, met de ID.3 GTX die in 6,0 seconden van 0-100 km/u accelereert en een topsnelheid van 180 km/u bereikt. De ID.3 GTX Performance haalt dezelfde sprint in 5,6 seconden, met een begrensde snelheid van 200 km/u. Het dynamische weggedrag van de ID.3 GTX-modellen wordt versterkt door het lage zwaartepunt, optimale gewichtsverdeling en geavanceerde ondersteltechnologieën, inclusief DCC adaptive chassis control voor een veelzijdige rijervaring.

Ruime range, snelle laadtijden

Met een ruime actieradius en snelle laadtijden bieden beide nieuwe ID.3 GTX-modellen een krachtige oplossing. Ze zijn uitgerust met een nieuw 79 kWh lithium-ion accupakket dat geschikt is voor snelladen met 175 kW gelijkstroom, waardoor het opladen van 10-80% slechts ongeveer 26 minuten duurt. De verwachte range voor de ID.3 GTX bedraagt 600 kilometer*.

GTX-look

De nieuwe GTX-modellen hebben een eigenzinnige uitstraling, met een specifieke voorbumper, IQ.LIGHT LED matrixverlichting en opvallende dagrijverlichting. Het interieur is sportief met premium sportstoelen en optionele ergoActive-stoelen, beide met rode accenten en GTX-logo's. Het multifunctionele stuurwiel en het digitale instrumentenpaneel bevatten diverse GTX-kenmerken, terwijl een augmented reality head-up display optioneel is.

Nieuwe cockpit-look en hightech infotainment

Met de lancering van de ID.3 GTX-modellen wordt tevens een geheel nieuwe cockpit-look geïntroduceerd voor alle ID.3-modellen. Een groot (32,8 cm) centraal touchdisplay vormt een essentieel onderdeel van het vernieuwde infotainmentsysteem. De innovatieve menustructuur maakt de bediening nog eenvoudiger, terwijl handige snelkoppelingen de toegang tot diverse functies vereenvoudigen. De keuzeschakelaar voor de rijmodus is verplaatst naar de stuurkolom, in lijn met de ID.7, waardoor ruimte is gecreëerd voor het grotere infotainmentscherm.

ChatGPT-integratie: vraag het aan de ID.3

Dankzij de nieuwe IDA stemassistent kunnen veel functies met natuurlijke spraak worden bediend, inclusief de integratie van ChatGPT voor het beantwoorden van vragen over verschillende onderwerpen met toegang tot online databases zoals Wikipedia. Vragen en antwoorden worden direct verwijderd om privacy te waarborgen, en ChatGPT heeft geen toegang tot autogegevens. De ID.3 GTX is uitgerust met hoogwaardige rijassistentiesystemen, waaronder Travel Assist en Park Assist Plus, voor veiliger, comfortabeler en gemakkelijker rijden. De sportieve ID.3 GTX-modellen zijn beschikbaar voor bestelling in de zomer, met meer informatie, specificaties en prijzen die voorafgaand aan de marktintroductie worden vrijgegeven.

DISCLAIMER

De informatie in dit nieuwsbericht was actueel op de datum van publicatie. Wijzigingen in modellen, uitvoeringen, prijzen, technische specificaties, afbeeldingen, of andere informatie zijn te allen tijde voorbehouden. Genoemde prijzen betreffen consumentenadviesprijzen. Het staat dealers en servicepartners vrij eigen verkoopprijzen en kortingen te hanteren. Aan de inhoud van dit nieuwsbericht kunnen geen rechten worden ontleend.

* Het genoemde aantal kilometers is de theoretische maximale actieradius volgens de WLTP testsystematiek. Deze maximale actieradius kan onder meer worden beïnvloed door de voertuigconfiguratie, acculeeftijd en -conditie, rijstijl en de gebruiks-, omgevings- en klimaatomstandigheden zoals de buitentemperatuur, de verkeerssituatie en het rijgedrag.