Algemeen

  • Ik ben verhuisd. Waar kan ik dit doorgeven?

    Een verhuizing kun je gemakkelijk telefonisch of per mail doorgeven. Het adres wordt dan voor je gewijzigd. Stuur een email naar info@pondealer.nl met als onderwerp "adreswijziging" of bel ons via : 085 071 4900

  • De 360 graden weergave van de auto's werkt niet of is langzaam

    Ervaar je problemen met de 360 graden weergave van onze auto's controleer dan onderstaande:

    De 360 graden weergave doet het niet.

    Door technische beperkingen van de browser van Safari (desktop en mobiel)  is het NIET mogelijk om de 360 graden weergave te tonen in een privé-venster . Hier kunnen wij helaas niets aan doen. De 360 graden weergave werkt echter wel goed in een normaal venster.
    Wilt u echt gebruik maken van een privé-venster / incognito-modus dan kunt u het best gebruik maken van de Google Chrome webbrowser. 

    De 360 graden weergave is traag /  langzaam.

    In sommige gevallen kan het zijn dat de 360 graden weergave traag werkt. 

    1. Controller de internetsnelheid. Bij een langzame verbinding kan het soms wat langer duren voordat de foto's zijn geladen.
    2. De 360 weergave kan voor problemen zorgen op apparaten ouder dan 5 jaar.

  • Maakt Pon Dealer gebruik van Whatsapp?

    Jazeker! Pon Dealer maakt gebruik van Whatsapp! Hiervoor gebruiken wij twéé aparte whatsapp nummers:

    ALGEMENE VRAGEN en VERKOOP

    06-83558948

    ONDERHOUD en SERVICE

    06-20735399


    Onze Whatsapp is geopend tijdens werkdagen van 08:00 tot 21:00 uur en op zaterdag van 08:30 tot 17:30 uur.

  • Is Pon Dealer Groep hetzelfde als Pon de importeur uit Leusden?

    Nee, Pon Dealer Groep is een aparte werkmaatschappij binnen Pon Holdings BV.
    Heb je vragen m.b.t. de importeur dan kun je contact opnemen met onderstaande gegevens:

    Pon's Automobielhandel
    Zuiderinslag 2
    3833 BP Leusden
    -----------------------------
    Postbus 72
    3800 HD Amersfoort

    Telefoon : 033-4949944

  • Wat zijn de contactgegevens van Volkswagen?

    Je kan de klantenservice van Volkswagen telefonisch bereiken op werkdagen van 8:00 tot 20:00 en op zaterdag van 8:00 tot 14:00 op het nummer: 0800 - 5557000 in het binnenland of +31800 - 5557000 in het buitenland.

    Het postadres van de Volkswagen Klantenservice is Antwoordnummer 6, 3800 VB Amersfoort.

  • Wat zijn de contactgegevens van de importeur ‘’Pon’s Automobiel Handel’’?

    Pon's Automobielhandel
    Zuiderinslag 2
    3833 BP Leusden
    -----------------------------
    Postbus 72
    3800 HD Amersfoort

    Telefoon : 033-4949944

Verkoop

  • Ik wil een inruilvoorstel ontvangen. Welke gegevens hebben jullie nodig?

    Heb je interesse in een bepaalde auto en wil je graag een inruilvoorstel van ons ontvangen dan is dat natuurlijk mogelijk!
    Bij de auto waar je interesse in hebt staat altijd een knop om een inruilvoostel aan te vragen. Om een inruilvoorstel te ontvangen hebben wij van jou enkele gegevens nodig waaronder enkele persoonlijke gegevens, het kenteken en kilometerstand van jouw auto. Daarnaast vragen wij enkele voertuig-specifieke zaken (schadevrij, opties, etc..) en of je enkele foto's wilt aanleveren van jouw huidige auto.

  • Wat zijn "kosten rijklaar maken"?

    De kosten voor het rijklaarmaken omvat de transport en logistieke handelingen, de nulbeurt, het in- en uitwendig reinigen en poetsen van de auto, het leveren en monteren van twee lifehammers, het leveren en monteren van twee kentekenplaten. Ook omvat de kosten voor het rijklaarmaken een recyclingbijdrage en legeskosten voor het aanvragen van een kenteken en de legeskosten voor de tenaamstelling.

    De prijzen zoals wij deze communiceren op onze eigen sites zijn altijd inclusief kosten rijklaar maken. Uitzondering hier zijn de nieuwe Volkswagen Bedrijfswagens. Voor deze specifieke groep (geen particuliere consument) worden de prijzen geadverteerd exclusief kosten rijklaar maken.

  • Welke garantie zit er op een nieuwe auto?

    Al onze nieuwe auto's beschikken standaard over uitgebreide garanties. Voor meer informatie over de garanties klik je hieronder op het betreffende merk.

    Volkswagen

    Audi

    SEAT

    ŠKODA

    VW Bedrijfswagens

  • Welke garanties zitten er op een occasion?

    Bij een occasion heb je standaard 6 maanden BOVAG garantie.

  • Wat is het Pon Plus Pakket?

    Het Pon Plus Pakket biedt een aantal zaken extra ten opzichte van een standaard aflevering.

    • Tenaamstelling
    • Nationale Autopas
    • Geldige APK van minimaal 6 maanden
    • 14 maanden Pon Plus Garantie
    • Volledige autoreiniging binnen en buiten
    • Volle tank brandstof
    • Afleverpakket: 1 liter olie / lampenset / gevarendriehoek
    • Autoleven lang Mobiliteitsgarantie*
    • Gegarandeerd 7.500 km en/of 6 maanden onderhoudsvrij rijden
    • Gratis vervangend vervoer bij eerstvolgende onderhoudsbeurt
    • Gratis APK
    • 25% korting op eerstvolgende onderhoudsbeurt
    • Gratis seizoensopslag banden
    • Gratis winterinspectie
    • Gratis zomerinspectie
    • Gratis ruitreparatie sterretje in voorruit

    Meer informatie over het Pon Plus Pakket kun je hier vinden.

  • Waar kan ik jullie occasions in het echt bekijken?

    Onze occasions staan bij onze vestiging in Barneveld (Pon Occasion Center). Je vindt hier altijd meer dan 350 occasions van al onze merken. Voor een actueel aanbod klik je hier.

    Het adres van het Pon Occasion Center is: Ambachtsweg 15C, 3771 MG in Barneveld. Meer informatie vind je op de vestigingspagina.

Private Lease

  • Wat is Private Lease?

    Private lease is vergelijkbaar met het huren van een auto. Er wordt een overeenkomst afgesloten voor een vooraf bepaalde periode met een verwacht aantal kilometers op jaarbasis. Aan het einde van de overeenkomst wordt de auto weer ingeleverd. Het risico van de onderhoudskosten en de restwaarde is voor ons, zodat er nooit onverwachte kosten zijn. Zo weet je precies waar je aan toe bent in de maand.

    Pon Dealer Privé Lease voldoet aan de eisen van het Keurmerk Private Lease. Dit houdt in dat alle kosten inbegrepen zijn in het maandelijkse tarief. De afschrijving, rente, afleveringskosten, verzekering, wegenbelastingen, reparaties, onderhoud, het vervangen van banden, schadeherstel, glas reparatie, vervangend vervoer na 24 uur, (inter)nationale pech onderweg-hulpdienst en BTW.

    Het enige wat niet meegenomen wordt in het maandbedrag zijn: de brandstofkosten, boetes, tol, het wassen van de auto en de kilometers die meer worden gereden dan afgesproken.

    Het maandbedrag kan alleen aangepast worden als belastingen of wetten gewijzigd worden. Dit kunnen landelijke of provinciale verhogingen van de wegenbelasting, een assurantiebelasting of een BTW-aanpassingen zijn. Wanneer dit het geval is, wordt de klant persoonlijk per e-mail of per post hiervan op de hoogte gesteld.

    Meer weten over Private Lease. Check dan onze speciale Private Lease pagina!

     

  • Wanneer kom ik in aanmerking voor Private Lease?

    Iedereen met een geldig rijbewijs kan tot de maximale leeftijd van 78 jaar een Privé Lease overeenkomst met een verwachte einddatum aanvragen. Om te controleren of Private Lease een financieel verstandige keuze is, toetsen wij de financiële situatie aan de hand van de VFN-norm. Hier vragen wij gegevens over het inkomen, de gezins- en woonsituatie en de huwelijkse staat van de aanvrager(s) aan. Daarnaast wordt ook het BKR in Tiel geraadpleegd. Dit houdt in dat wij een Private Lease aanvraag controleren of er al een krediet geregistreerd is. Ook wordt de Private Lease aanvraag geregistreerd bij het BKR in Tiel. Deze registratie wordt aan de hand van de formule: looptijd van de overeenkomst x de hoogte van het maandbedrag x 65%.

    Voorbeeld: stel je looptijd is 48 maanden en je leasetarief bedraagt € 199. Het bedrag dat bij het BKR geregistreerd wordt wordt als volgt berekend: 48 maanden x € 199 x 65% = €6.209.

  • Heb ik een vaste arbeidsovereenkomst nodig?

    Om een Private Lease overeenkomst af te sluiten wordt een financiële check gedaan. Hierbij wordt een kopie van je loonstrook en een werkgeversverklaring gevraagd. Als je gepensioneerd bent, wordt er een verklaring van je pensioen en eventueel je aanvullend pensioen gevraagd.

  • Is eerder opzeggen mogelijk?

    Ja, je hebt de mogelijkheid om de auto eerder in te leveren. Hier zitten wel kosten aan verbonden. Bij opzeggen na het eerste jaar betaal je maximaal 40% van de resterende termijnen. Bij opzeggen tijdens het eerste jaar betaal je 100% van de resterende termijnen.

  • Welke consequenties zijn er wanneer ik meer kilometers maak dan afgesproken?

    Wanneer je meer kilometers maakt dan je hebt afgesproken, betaal je een vast bedrag per extra kilometer die je rijdt. Het bedrag per extra kilometer is afhankelijk van je contract.

  • Is een aanbetaling en/of borg noodzakelijk voor afsluiten van een Private Lease contract?

    Nee, een aanbetaling of borg is niet nodig voor het afsluiten van een Private Leasecontract.

  • Wordt de Private Lease overeenkomst geregistreerd bij het BKR?

    Als je een Private leasecontract afsluit, ga je een financiële verplichting aan. Deze wordt geregistreerd bij het BKR. Slechts 65% van de totale verplichting wordt geregistreerd bij het BKR.

  • Ik heb een BKR registratie. Kom ik wel in aanmerking voor Private Lease?

    Met een BKR registratie kan je nog steeds in aanmerking komen voor Private Lease. Het Bureau Krediet Registratie gaat na wat je inkomsten en uitgaven zijn en zo wordt er gekeken of Private Lease financieel haalbaar en verantwoord is.

  • Wat gebeurd er als ik schade rij?

    Bij schade zal de contractant een eigen risico moeten voldoen wanneer het een eenzijdige schade betreft of wanneer de contractant schade heeft veroorzaakt bij een twee- of meerzijdig ongeval. Wanneer de schuld bij een andere partij ligt, zal er geen eigen risico in rekening worden gebracht. Indien er meerdere schades per jaar worden gereden, dan is er geen staffel van toepassing.

  • Behoud ik mijn schadevrije jaren als ik kies voor Private Lease?

    Na drie jaar zonder eigen auto gaan de opgebouwde schadevrije jaren meestal verloren. Pon Dealer Private Lease is hierop een uitzondering. Tijdens het leasecontract worden extra schadevrije jaren toegeschreven. Er is een leaseverklaring op te vragen bij de leasemaatschappij.

  • Wordt de auto na afloop van de Private Lease overeenkomst mijn eigendom?


    Nee, je least de auto waardoor deze eigendom blijft van Pon Dealer Groep. Je kunt de auto na afloop van het contract eventueel wel kopen. Onze verkoopadviseurs informeren je graag over de mogelijkheden.

  • Kan ik een occasion ook private leasen?

    Nee, dat is helaas niet mogelijk.

Verhuur

Onderhoud & Service

Financiering & Verzekering

Schade